Tikrai ne veltui Ubudas yra turistų traukos centras. Tuo įsitikinome patys. Po savaitės klajonių ir nakvynių skirtingose Balio vietose, norėjosi sėslesnio gyvenimo, savo gamintų pusryčių (tas kiaušinis su batono rieke ar tradicinis blynas su bananu jau pabodo ir pasiilgome savo rytinių košių), savo ritualų ir tiesiog rutinos. Daugelis bėga nuo rutinos, o mes jaučiam, kad rutina tarsi mus įžemina ir padeda susibalansuoti. Tad ir kasdienybėje svarbu turėti savo mylimus rutininius dalykus.

Todėl nusprendėme savaitėlę nutūpti vienoje vietoje ir ta vieta pasirinkome Ubudą. Ubudas – miestelis Balio centrinėje dalyje. Čia galima rasti visko, išskyrus jūrą, bet savaitę be jos tikrai galima išgyventi net ir didžiausiems bangų mėgėjams.

Ubude rasi visko

Ubudą keliautojai renkasi dėl patogios lokacijos, jis įšsidėstęs centrinėje Balio dalyje, todėl iš jo patogu pasiekti kitus lankytinus objektus: daugelis Balio gražiųjų krioklių, raftingas, žymiosios Tegaland ryžių terasos, beždžionių parkai, Bali swings, daug žymių jogos ir meditacijos centrų, įvairių healerių, trekkingas ryžių terasose Gianyar, žymioji Balio vandens šventykla Tirta Empul, Luwak kavos ir arbatų degustacijos, Gunung kawi ir daug daug kitų žymių šventyklų. Taip pat Ubude rasite bene skaniausio maisto visoje saloje už labai geras kainas.

Pakeliui į krioklius

Norintieji tiesiog ramiai poilsiauti čia irgi ras ką veikti, kadangi galima išsinuomoti vilą su baseinu, sodeliu kieme už labai labai geras kainas. Pavyzdžiui mes mokėjome iki 15 eurų nakčiai už studijos tipo kambarį viloje su vonios kambariu, virtuve, didžiuliu balkonu, terasa, baseinu ir sodeliu – tikra ramybės oazė.

Justinas domisi instrumentais, kurie buvo naudojami užsiėmime. Lankėmes Sound healing and meditation užsiėmime

Atvykome iš Lovinos labai pavargę, kadangi visą dieną keliavome po krioklius, ilga kelionė motoroleriu per kalnus su kuprinėmis ant pečių – padarė savo. Atvykome į Ubudą vakare ir maloniai nustebome, kadangi mūsų išsinuomota ramybės oazė realybėje atrodė dar geriau, nei nuotraukose.

Baseinas kieme yra OSOM 🙂

Kokybiškas poilsis

Čia tikrai pailsėsime – buvo pirma mintis. Tą ir darėme. Pirmąsias dienas pernelyg nesiblaškėme, ilsėjomės, maudėmės baseine, mėgavomės gamta, jos garsais, ramybe bei fauna. Su motoroleriu nurūkdavome iki miesto centro prasiblaškyti, tačiau greit pavargdavome nuo intensyvaus eismo, žmonių minių ir grįždavome į savo oazę.

Užburianti Ubud’o gamta

Mums Ubudo centras pasirodė daug labiau užkimštas nei Canggu. Susidarė vaizdas, jog turistų čia daugiau ir turbūt labiau tokių, kurie Ubudą pasirenka vos kelių dienų stotele. Miesto centras šurmuliuoja, daug kavinių ir restoranų, miesto centro šventykloje dažnai vyksta tradicinės muzikos, šokių vakarai, rytais ir vakarais šurmuliuoja miesto turgus.

Tegallalang ryžių terasos

Šios ryžių terasos asocijuojasi su Ubudo atviruku keliautojams. Pavažiavus 10 kilometrų į šiaurę nuo Ubudo, atsiveria nuostabaus grožio žalios ryžių terasos. Tiesa, kadangi tai yra lankytina vieta, sutiksite ir visus lankytinos vietos atributus: drabužių, aksesuarų pardavėjus, aktyviai kviečiančius nusipirkti ką nors iš jų, daug turistų, atvažiavusių tuo pačiu tikslu, kavinių darbuotojų, kurie kviečia užsukti į vidų ir mokamų populiariųjų Balio sūpynių, kurias čia rasite bene kiekvienoje kavinėje.

Supynės ryžių terasose

Už pasisupimą ir pasifotografavimą teks susimokėti nuo 100.000 IDR (6,5 eur). Pasivaikščiojimas ryžių laukuose taip pat kainuoja, reikės susimokėti praėjimo punkte 1-2 eurus. Mes nėjome vaikščioti, tad tikslios kainos nepamename. Vaikščioti po laukus nėra būtina, jeigu norite pasigrožėti vaizdais, galima tiesiog užsukti į patinkančią kavinukę ant kalno pavalgyti ar išgerti kavos ir pasigrožėti atsiveriančiu reginiu.

Turistinė atrakcija

Patarimas: jeigu norite išvengti didelio kiekio žmonių, važiuokite anksti ryte. Kaip ir į visas kitas lankytinas vietas geriausia vykti anksti, kai dauguma dar miega ir nėra labai karšta. Beje ten rasite ir vietinį turgelį. Jei norėsite ką nors pirkti – derėkitės, kainos labai užkeltos ir pardavėjai agresyvoki. Viena pardavėja, mums nenorėjus pirkti už jos siūlomą kainą, nepaleido už rankos ir vistiek šaukė how much? 🙂

Vandens šventykla Tirta Empul

Ši šventykla yra bene viena žymiausių Balyje. Į ją veža daugelis retreat’ų organizatorių ir gidų. Išvertus šventyklos pavadinimą, ji reiškia šventas vandens šaltinis. Tirta Empul pastatyta tokioje vietoje, į kurią teka Pakerisan upės šaltiniai, tikima, jog jie yra šventi, todėl ši vieta dažniausiai lankoma apsivalymo ritualams. Vietiniai laikosi savo religijos ritualų ir lankosi joje šaltinio versmių vandeniu apsivalyti savo sielas ir apsisaugoti nuo blogio.

Paskutinieji šaltiniai ir Justina išeis jau kitas žmogus… 🙂

Tirta Empul šventyklą nesunkiai pasieksite nuo Ubudo pavažiavus apie 17km į šiaurę. Tikrai verta apsilankymo vieta ir jeigu nenorite stovėti vandenyje susigrūdus – vėlgi vykite iš ryto. Įėjimas į šventyklą kainuoja 50.000 IDR (3,2 eur),

Apdarai skirti apsivalymo ceremonijai

į šią kainą įeina skara dėvėjimui šventykloje. Norint maudytis baseine su šaltinio versmėmis, reikės išsinuomoti specialią skarą maudymuisi už 10.000 IDR (0,65 eur) ir jeigu norėsite pasidėti savo daiktus spintelėje, ji kainuos papildomus 10.000 IDR (0,65 eur). Mes savo daiktus pasidėjome tiesiog prie baseino, Balyje jautėmės tikrai labai saugiai. Kai važiuodavome į lankytinas vietas su kuprinėmis, jas palikdavome info punkte, kur jas mielai pasaugodavo.

Kriokliai, kriokliai, kriokliai

Kanto Lampo krioklys

Iš Ubudo nesunkiai pasiekiamų vandens krioklių yra tikrai nemažai. Nesunku ir atsirinkti kokį norisi aplankyti. Galima tiesiog į google maps suvesti waterfall žodį ir išmes visus šalia esančius krioklius, paspaudus ant pavadinimo netgi galėsite pasižiūrėti kaip jis atrodo. Toks paprastas dabar keliavimas! Mes tą darėme su daug kuo: kavinėmis, lankytinomis vietomis, parduotuvėmis. Galima pasižiūrėti netgi atsiliepimus ir pagal tai nuspręsti ar ta vieta yra verta jūsų laiko.

Mes pasirinkome aplankyti tris krioklius: Tegenungan, Kanto Lampo ir Goa Rangreng. Labiausiai sužavėjo Kanto Lampo savo galingu reginiu ir tuo, kad galėjome įlįsti į vandenį atsivėsinti. Nors keliavome ryte, jau saulė buvo pakilusi, o ji šiame pasaulio krašte labai kaitri. Tegenungan taip pat gražus, patiko, jog yra keletas turistams skirtų dekoracijų pasifotografuoti ir tai nieko papildomai nekainavo. Bendras mūsų įspūdis, jog taip, kriokliai gražūs, bet į daugiau krioklių nevažiavome.

Tegenungan krioklys ir du bepročiai

Nesužavėjo tai, jog vanduo nėra labai švarus, aukščiau kalnuose, kai keliavome iš Lovina miestelio į Ubudą aplankėme daug įspūdingesnių krioklių ir vanduo ten buvo daug švaresnis. Tačiau pasidaryti gražioms nuotraukoms ir pasigrožėti reginiu tas netrukdė. Apsilankymas kriokliuose dažniausiai kainuoja apie 20.000 IDR (3,70 eur). Goa Rangreng buvo pigesnis – 15.000 IDR (1 eur).

Fotografavimosi vieta prie Tegenungan krioklio

Joga ir meditacijos

Ir taip kiekvieną rytą. Aukojimai, aukojimai, aukojimai…

Ubudo mietsas yra tikra jogos, meditacijos ir įvairių healingų meka. Čia rasite turbūt visas įmanomas jogos, meditacijos rūšis, vietinių healerių, gydančių savo tradiciniais, dvasiniais metodais, įvairių dvasinio augimo ir psichologinių praktikų ir dar daug daug visko, ko mes dar patys nežinom. Mes labai tikim jogos ir meditacijos nauda, taip pat nesam abejingi kitoms praktikoms, kurios padeda nuraminti mintis, aiškiau matyti savo tikruosius norus ir lengviau priimti tinkamus pasirinkimus gyvenime.

Būdami Ubude pasinaudojome proga ir lankėme čia įsikūrusius jogos centrus. Norėjome apsilankyti ir pas vietinį gydūną, bet nenorėjome papulti pas kokį populiarų į turistus orientuotą žmogų, o kitokio neradome. Gal kitąkart? Tačiau apsilankėme žymiajame The yoga barn centre. Ši studija buvo atidaryta 2007 metais ir šiuo metu jos teritorijoje rasite 7 studijas su daugiau nei 130 įvairių užsėmimų per savaitę. Jogos mes joje neišbandėme, nes deja jos asortimente ashtanga yogos nėra.

Ashtanga yoga radome Sayuri healing food cafe esančioje studijoje. Kam aktuali ashtanga mysore stiliumi, tai ją galima praktikuoti ir jogos centre „Usada” (tuo metu, kai mes buvome, mokytoja buvo kažkur išvykusi). Taip pat netoli Ubudo yra labai stipri ashtanga mokykla – „Ashtanga yoga research center”.

„The Yoga barn” rasite įvairių lygio praktikų, galima daugelį jų išmėginti net jeigu nesate visai lankę jogos ar meditacijų. Mes apsilankėme meditacijoje ir kirtane (giesmių giedojime). Galime tvirtai rekomenduoti!

Taip pat lankėmės „Ubud Yoga house” mindfulness meditacijoje. Labai patiko mokytojos įvadas į meditaciją, kuriame ji papasakojo daug mokslu ir tyrimais paremtų faktų kaip kasdienė mindfulness meditacija yra naudinga mūsų sveikatai. Nuo šiol nepraleidžiame nei dienos be meditacijos (na gerai gerai, kartais praleidžiam :))! Ubud yoga house studija yra įsikūrusi šalia ryžių laukų, tad praktikuojant antrame aukšte esančioje patalpoje atsiveria idiliškas vaizdelis.

Turėjome savo sąraše ir Ubud yoga centre studija. Nuotraukose patalpos atrodo pritrenkiančiai. Tačiau mūsų planai kažkaip taip ir nesusidėliojo, kad ją aplankytume. Pasilikome vėlgi kitam kartui. Jie siūlo nemažai praktikų, tad norint apsilankyti skirtingose studijose, tikrai verta vien dėl to, kad pasigrožėtumėte atsiveriančiais vaizdais. Apsilankymas vienoje praktikoje The yoga barn centre kainuoja 130.000 IDR (8,3eur). Perkant daugiau kartų (3, 5, 10, 20 ar neribotą abonementą), daromos nuolaidos. Pavyzdžiui 10 kartų apsilankymo kortelė kainuoja 1000 000 IDR (64 eur). Jeigu einate į tas pačias praktikas su savo antra puse, galima naudoti tą pačią kortelę.

Ubudo ir Sukawati turgus

Ubudo cente rasite didžiulį turgų, labai anksti ryte į jį suvažiuoja vietiniai žmonės su savo didžiuliais pickup truckais, prikrautais vaisių, daržovių ir vietinių gėrybių. Anksti atsikėlus galima nusipirkti šviežių skanumynų ir sako, jog rytiniame turguje yra mažesnės kainos. Apie 7:30 ryte, jų jau neberasite. Automobiliai išsivažinėja ir prasideda dieninis turgus. Be vaisių, daržovių ir kitų dalykėlių, kelių aukštų turgaus pastate rasite ir kuo apsirengti ar pasipuošti.

Norint apsipirkti pigiai, teks rimtai pažaisti derybų žaidimą. Iki tokio lygio, kur sakote ne, ne, mums netinka kaina ir jus vejasi pardavėja šaukdama, kad už tokią kainą niekur nerasite ir, kai nepasiduodate net ir tam, ji šaukia jūsų siūlomą kainą. Taip, tai labai vargina, nebent mėgstate tokius žaidimus.

Yra kitas pasirinkimas, kur derybos mums pasirodė lengvesnės ir pradinės kainos ne tokios kosminės. Tai toliau nuo Ubudo (apie 15km) esantis Sukawati turgus. Įvedus į google išmeta du juos (Sukawati art market ir sukawati market 2). Sukawati market 2 pasirodė esantis visiškai turistams skirtas turgus, net matėme kelis autobusus atvežtų turistų. Geriau aplenkite jį, nes pardavėjos ten pasirodė agresyvokos.

Pasivaikščiokite aplink Sukawati art market, toje teritorijoje rasite kelių aukštų turgaus pastatą ir aplink esančias gatveles pilnas prekeivių. Kaip supratome ten turistų lankosi labai mažai, todėl ir pardavėjai nesunkiai nuleidžia kainas. Mes nusipirkome 4 sukneles, vyrišką maikutę už 250.000 IDR (16 eurų) – tai buvo tikrai pigu.  Ten rasite ir įvairių apyrankių, vietinių rankinių ar kitų vietinių rankų darbo dirbinių.

Masažai

Apie masažus trumpai. Jie yra tiesiog MUST, kai esate Balyje. Ir visai nesvarbu kuriame mieste, nes masažą čia kaip ir Tailande, galite gauti bet kur. Yra vietų, kur ir paplūdimiuose jie siūlomi. Apie 80.000 IDR (5,1 eur) tradicinio valandos balietiško masažo kaina yra labai gera. Gražiuose, vakarietiškai įrengtuose spa centruose mokėsite dvigubai, trigubai ir net keturgubai brangiau. Justas masažų nelabai mėgėjas, bet Justė čia masažus išbando kas savaitę, tai ir už 80.000 IDR (5,1 eur) yra visiškai puikus, kūną atpalaiduojantis masažas. Yra vietų, kur rasite ir dar pigiau, jeigu keliaujate su ribotu biudžetu.

Maistas

Tai ne vieta, bet tikrai vienas iš svarbesnių Ubudo aspektų – nerealus maisto pasirinkimas. Ubude rasite krūvas veganiškų, raw ir kitokių stilingo ir skanaus maisto kavinukių, barelių ir aukšto lygio restoranų visiems skoniams.

Niekaip negalime atsivalgyti smoothie bowls’u.

Taip pat yra gražių vietų, kur susimokėjus tam tikrą mokestį, galima praleisti visą dieną prie baseino su gražiu vaizdu ir nuostabiu maistu. Jeigu esate Ubude, būtinai išbandykite bent keletą jų nuostabiųjų smoothie bowls ar kitų sočiųjų Budda bowls. Apsilaižysite pirštus, o sąskaita nesugadins nuotaikos. Už bowlsą kavinukėje sumokėsite nuo 3 eurų.

Tiek daug gero maisto Ubude. Kai ką gali tiesiog paimti ir nusiskinti

Aukščiau aprašėme tas vietas, kurias aplankėme mes. Dažnai turistai dar lankosi daugelyje kitų lankytinių vietų ir pramogų kaip: raftingas, Ubudo beždžionių parkas, Bali swings, trekkingas ryžių terasose Gianyar, Luwak kavos ir arbatų degustacijos, Gunung kawi ir daug daug kitų žymių šventyklų. Jeigu turite mažai laiko ir daug noro aplankyti kuo daugiau objektų – rinkitės vietinį gidą. Už nedidelę gidui sumokėtą sumą, gausite transportą, vietinių istorijų ir aplankysite tokių vietų, į kurias paprastai turistai nepatenka. Rašykite mums – mielai parekomenduosime.