Visą lapkričio mėnesį gyvenome Hua Hin mieste ir manėme, jog ten būsime bent iki naujųjų metų. Tačiau mūsų planai visiškai pasikeitė, nes nuo naujųjų metų gavome pasiūlymą padirbėti Filipinuose! Tad labai spontaniškai mums atėjo noras, jog iki to laiko norime pamatyti daugiau Tailando. Prieš keliaujant į pietinę dalį norėjome bent trumpam nuvažiuoti į Tailando šiaurę ir pamatyti šiek tiek kitokį Tailandą.

Laimingos keliautojos šypsena

Artimiausi planai

Hua Hin mums susidarė šiek tiek neigiamas vaizdas kainų prasme. Net ir po Balio mums atrodo, jog čia viskas yra brangiau ir visas miestas yra apie pinigus. Hua Hin gyvena daugybė pensinio amžiaus žmonių, o jaunimo čia mažai sutiksi. Tai irgi duoda miestui savotišką atspalvį. Girdėjome, jog šiaurėje, lyginant su čia, viskas daug pigiau (galima lengvai palyginti nakvynių kainas per booking.com, jos skiriasi minimum dvigubai). Po šiaurės keliausime trumpam į Krabį, tuomet į savo mylimą Koh Phangan, kuriame praleisime Kalėdas. Naujuosius sutiksime Bankoke ir jau sausio 1d. keliausime į Filipinus!

Kaip pasiekti Chiang Mai?

Chiang Mai pasiekti iš įvairių Tailando kampelių yra gana paprasta, nes egzistuoja nemažai transporto pasirinkimų. Galima keliauti traukiniais, autobusais ir lėktuvais. Tie, kas taupo laiką (ypač jeigu neturite daug bagažo), rekomenduojame rinktis skrydį, nes skrydžių kainos čia labai nedidelės. Priklausomai nuo laiko, kada pirksite, galima įsigyti vietinius skrydžius nuo 20eur (per populiariasias AirAsia ar kitas oro linijas).

Po tragiškos nakties autobuse, pasitinka šiltas ir saulėtas Chiang mai

Taip pat Tailande gana išvystytas traukinių eismas, kas yra gana egzotiška, tik reikia turėti omeny, kad kelionė traukiniu visuomet užtruks ilgiau nei planavote. Traukinių privalumas toks, jog keliaujant didelius atstumus, galima nusipirkti vietą miegamajame vagone ir keliaujant naktiniu reisu, kelionę tiesiog pramiegoti traukinio lovoje.

Kalėdinės lemputės visur

Mes į priekį pasirinkome keliauti autobusu, kadangi nuo Hua Hin yra tiesioginis autobusas (autobusai keliauja greičiau nei traukiniai). Autobuso bilietas iš Hua Hin į Chiang Mai mums kainavo apie 1000 baht žmogui (32eur). Gaila nėra tiesioginių skrydžių iš Hua Hin į Chiang Mai, nes būtų galima sutaupyti daug laiko keliaujant lėktuvu (trunka apie 1h laiko), nei autobusu 12h.

Kelionė autobusu Chiang Mai – Hua Hin

12 valandų kelionė (kad ir per naktį) mums laaabai prailgo. Nors įsigijome bilietus pagerintame  VIP autobuse ir tikėjomės kelionę praleisti miegodami – planas nelabai išdegė. Erdvės kojoms tikrai daugiau nei lėktuve, bet vis tiek buvo nelabai patogu, o kas svarbiausia – visą kelią labai šaldė kondicionieriai. Mums tai kažkoks Tailandietiškas fenomenas kodėl jie taip mėgsta prisišaldyti taxi ar kitose transporto priemonėse, kai lauke taip karšta ir gaunasi tokie dideli temperatūrų kontrastai, kurie netgi susargdina.

Gerai, kad nebuvo daug keleivių, tai mes galėjome įsipatoginti sėdėdami po vieną per dvi vietas. Galima buvo ir pagulėti ir pasnausti, tačiau tas šaltis ir pagyvenusio autobuso braškėjimas miegoti nelabai leido.

Iš Hua Hin išvykome vakare, apie 18:30 ir atvykome į Chiang Mai apie 7h ryto. Dar apsvaigę po nemigos nakties, nusprendėme, kad neturime jėgų derėtis su Tuk Tuk vairuotojais ir porą kilometrų iki mūsų namų, pasivaikščiosime lengvu žingsneliu savo kojomis.

Būsto nuoma Chiang Mai

Kadangi mums nepaprastai svarbu rutina, o pusryčiai turi būti bent vienas dalykas, kuris yra pastovus mūsų kasdienybėje – tad ieškojome namų su virtuvėle. Dažnai Tailande atrasti namus su virtuve už gerą kainą nėra paprasta. Be virtuvės – asortimentas milžiniškas ir už juokingas kainas, tačiau norint virtuvės – reikia padirbėti paieškose.

Kiemai kaip ir visuose didmiesčiuose
Mūsų jaukus butelis, kuriame mes jautėmės kaip namie

Palyginus su Krabi, Hua Hin ar Koh Phangan, atrasti namus su virtuve buvo lengviausia Chiang Mai. Už 9 naktų nakvynę, netoli miesto centro sumokėjome apie 100 eurų (gavosi apie 10 eurų dviems už naktį). Condonium tipo butas su visais reikalingais baldais, gana tvarkingas ir patogus – tikrai neturėjome prie ko prikibti. Galima buvo rasti ir pigiau, bet jaukios butuko nuotraukos mus sužavėjo ir pasirinkome šį variantą.

Motorolerio nuoma Chiang Mai

Įsikūrę naujuose namuose, išjudėjome ieškoti kur išsinuomoti motorolerio. Padarėme klaidą, jog pasikliovėme Google reviews, nes atėjome į rajoną šalia stoties, kur kainos tikrai buvo stipriai užkeltos. Beveik visose vietose už motorolerio nuomą dienai norėjo 300 baht (apie 9 eur). Hua Hin mieste motorolerį nuomojomės mėnesiui ir mokėjome 2500 baht  (apie 75 eur), tai dienai gavosi apie 84 baht (2,5 eur). Tai yra beveik 4kart brangiau!

Suprantame, kad mėnesiui yra normalu gauti nuolaidą, tačiau šiaurėje tikėjomės netgi mažesnių kainų, nei Hua Hin, tai už 300 baht nuomotis tikrai nesiruošėme. Tiesa, jeigu nesate išrankūs ir jums tinka silpnesnio variklio motoroleris, turbūt galima dar šiek tiek pasiderėti, tačiau mūsų patirtis rodo, jog su silpnesniu nei 125 cm3 dardėti kalnų keliukais bus sudėtinga.

Visur, viskas užgrūsta motoroleriais

Nusprendėme paklaidžioti po kitus nuomos punktus ir pirmu pasitaikiusiu autobusu pavažiavome šiek tiek toliau nuo stoties (autobuso bilietas kainuoja apie 0,50 eur). Ten atradome keletą vietų, kur kainos mažesnės, bet 125cm3 motoroleriai labai paklausūs ir tik vienoje vietoje jis buvo tuo metu laisvas. Tikim, kad tikrai galima išsinuomoti pigiau, bet nebenorėjome vargti ir išsinuomojome už 200 baht dienai (apie 6 eur).

Kelių policija

Hua Hin su kelių policija susidūrę nebuvome, nors vietiniai minėjo, jog reidai yra dažnas dalykas. Tačiau Chiang Mai su kelių policija susidūrėme net 3 kartus! Visus kartus jie organizavo reidus centre, tad po trečio susidūrimo tiesiog aplenkdavome centrines gatves ratu. 🙂

• Pirmąjį kartą gavome baudą už tai, jog pravažiavome pro oranžinį šviesoforo signalą. Važiavome su eismu ir po mūsų dar važiavo krūva vietinių, bet supratome, jog Chiang Mai yra stabdomi tik baltieji turistai. Nesvarbu, kad prasižengė ir kiti, stabdys ir baudą gausi tu. Norint vairuoti motorolerį, svarbu turėti tarptautinį vairuotojo pažymėjimą. Apie jį galite paskaityti mūsų įraše čia. Vietiniai nelabai supranta ar jūsų tarptautinis vairuotojo pažymėjimas galioja ar ne. Mūsiškiame yra nurodyta, kad galime vairuoti automobilį, tačiau tokios galios motoroleriui, reikalingos motociklo teisės. Vietiniui policininkui tai neužkliuvo, tad tik susimokėjome 500 baht (15 eur) ir buvome good to go.
  • Antrą kartą nepasisekė. Reido metu vėl buvome sustabdyti su kitais turistais (kaip gi kitaip). Matosi, jog jie tikisi, kad turistai neturės tarptautinio vairuotojo pažymėjimo. Mes savąjį parodėm, bet vietiniai policininkai nesuprato ar jis galiojantis ir leido jį vieni kitiems per rankas kol pakvietė netoliese esantį policininką, kuris yra britas. Pradžioje jis mėgino sakyti, jog mūsų pažymėjimas nėra galiojantis, tačiau mes įtikinome, kad kaip tai negaliojantis – gi viskas gerai su juo! Tačiau pastebėjo, jog nėra nurodyta, jog galime vairuoti motociklą, tad ir čia teko susimokėti dar 500 baht (15 eur).
  • Juokinga, jog susimokėjus baudą, gauni kvitą, su kuriuo gali važinėti 3 dienas ir nebūti baudžiamas. Po šio karto mes buvome sustabdyti dar kartą, kur vietinis policininkas vėl mums norėjo išrašyti baudą už tai, jog kartu su pažymėjimu neturime knygelės (ji buvo palikta namuose, nes skaitėme, jog turi užtekti pažymėjimo). Tada parodėme čekį, jog jau esame gavę baudą ir dar nėra praėjusios 3 dienos, tad išsisukome nieko nemokėdami. Iš tiesų, tai juokinga sistema, o ir baudos nėra labai baisios, bet kitas dienas šias centrines gatveles aplenkdavome.

Ką veikti Chiang Mai?

Prieš važiuodami į Chiang Mai jau žinojome, jog 5 dienas skirsime Tantra Yoga mokslams Mahasiddha yoga mokykloje. Abu mėgstame dalyvauti seminaruose, mokymuose, kur skiriama daugiau laiko pažinti save, išmokti kažką naujo ar tapti tiesiog keliais procentais sąmoningesniais kasdienybėje, savo pasirinkimuose ir sprendimuose. Ši mokykla už akių užkliuvusi buvo ir anksčiau, tačiau pamačius facebooke, jog kaip tik mums patogiu metu bus organizuojami pirmo lygio mokymai – mums, pradinukams Tantros filosofijoje – buvo aišku, kad mes jau ten.

Mūsų Tantros kursų grupė. Laimingi, besidomintys žmonės

Apskritai Chiang Mai yra viena tų vietų Tailande, kurią renkasi daug jogučių, hipių ar kitokių dvasinių ieškotojų. Ji lyg Balio Ubudas, tik didesnis. Chiang Mai apstu įvairių jogos, meditacijų mokyklų, galima išmėginti įvairiausias praktikas, apie kurias gal net ir nesate gyvenime girdėję, įvairius gydymus, masažus ar dar kažką, kas padeda jūsų fizinei, emocinei ir dvasinei sveikatai. Mes turime nuojautą, jog į Chiang Mai dar sugrįšime būtent dėl čia esančių dvasinių mokyklų.

Lankytinų vietų čia irgi apstu, ypač įvairių šventyklų ir dvasinių vietų. Turistinių vietų mes čia beveik nieko nelankėme, tad rekomenduoti mažai ką ir galime. Buvo tiesiog smagu paklaidžioti po vietinius turgelius, jeigu tą darysite – geriau ieškoti kur nors toliau nuo centro. Pagal tai, kas lankosi turgelyje, matysite ar tai vietiniams skirtas turgus ar labiau turistams. Mes atradome labai puikų vietinį turgų su kelis kartus mažesnėmis kainomis šalia Chiang Mai universiteto.

Chiang Mai pasižymi didžiuliu kiekiu įvairių nuostabių šventyklų. Jos tikrai įspūdingos!

Taip pat labai rekomenduojame paklaidžioti trekkingo takeliais ir aplankyti žymias šventyklas kalnuose pėsčiomis, pavyzdžiui Wat Pha Lat Hike (Monk’s trail).

Miesto panorama

Maisto kainos

Kainos pasirodė tikrai mažesnės nei Hua Hin, bet taip pat – priklauso kur nueisi. Jeigu tai blizganti, iščiustyta vieta – turbūt bus brangiau. Pavyzdžiui vietiniame turgelyje už vietinius patiekalus vienam žmogui mokėjome 40 baht (1,2eur).

Begalinis vegetariško maisto pasirinkimas

Mūsų jogos mokyklos rekomenduotose vietose mokėjome po 70 baht už nuostabius vegetariškus patiekalus (2,1eur). Gražiose kavinėse mokėdavome po 120-200 baht (3,5 – 6 eur). Tačiau, jeigu eisite bet kur, šiek tiek prieš tai neįvertinant kavinės vietos ir išvaizdos, gali būti, kad mokėsite ir po 15 eur

Karts nuo karto pasimėgaujame indišku maistu. Niam

Dalinamės nuotrauka, kuri mums buvo labai geras rodiklis kur reikia centre skaniai, vegetariškai pavalgyti. Tikrai rekomenduojam – Morning Glory restaurant. Mes ten ėjome beveik kiekvieną dieną:)

Mahasiddha yoga centras pasidalino nuoroda su kavinėmis, kurios yra šalimais ir pasižymi nuostabiu vegetarišku mistu.